Lets catch some waves - Reisverslag uit Klungkung, Indonesië van Lisa Dutrieux - WaarBenJij.nu Lets catch some waves - Reisverslag uit Klungkung, Indonesië van Lisa Dutrieux - WaarBenJij.nu

Lets catch some waves

Blijf op de hoogte en volg Lisa

11 November 2012 | Indonesië, Klungkung

Lieve allemaal,
Daar is ie weer!

Dinsdag:
Dinsdagochtend was het weer tijd om les te geven. Dit is dan ook de enige dag dat ik er echt vroeg uit moet, de les begint namelijk al om 7.30uur. Verrassend genoeg was onze lerares, Ms Kartini al aan het lesgeven. Nouja ze legde één onderdeel uit en daarna mochten wij weer. De les ging prima tot de laatste vijf minuten. Ik begon mij weer duizelig te voelen en de leerkracht zag dat. Ze vroeg of het met me ging en dat ik anders wel mocht gaan. Ik wist niet hoe snel ik weg moest komen, heb snel wat water gedronken en ben op bed geploft. Even later stond Petra in mijn kamer met een tasje met eten, dit had Ms Kartini voor mij gekocht. Oke dat was dan wel weer erg lief. Na de les heb ik geslapen en ben 's middags met Vicki naar de markt geweest. Vervolgens zou ik in mijn eentje door gaan naar Gianyar, ik had daar afgesproken met Theresa. Het huis waar zij verblijft is echt de ultieme chilplek. Dus ik op de scooter richting Gianyar. Ik voelde onderweg al wat druppels en die druppels werden er steeds meer. Ja hoor ook ik heb hier gewoon een lekker regenbui'tje te pakken! Uiteindelijk ben ik even gestopt aan de kant van de weg want mijn zicht werd er niet beter op. Gelukkig duurde de bui niet lang en kon ik daarna weer verder. Ik geniet zooo van de ritjes op de scooter. Echt dit is iets wat ik sowieso ga missen, ookal kan ik de route bijna dromen het blijft mooi. Na 40 minuten was ik bij Theresa (in één keer goed gereden). Theresa was dit weekend ook ziek geweest, ze had vrijwel dezelfde klachten als die ik had. Vervolgens zijn we samen wat gaan eten, vlakbij haar huis zit een restaurants waar ze pizza's verkopen en daar had ik best zin in. Hij was dan ook goed te doen. Helaas voelde Theresa zich niet goed genoeg om naar de orphanage te gaan dus ik ging alleen. Onderweg kwam ik al twee meiden uit mijn klas tegen. Met puppyogen vroegen ze mij of het goed was als ze gingen shoppen ipv naar de les komen. Ik weet dat dit vaker voor komt dus ik vond het goed. Zo schattig om jut en jul te zien vertrekken. Eenmaal in het klas lokaal zaten er al zo'n 14 kinderen op mij te wachten. Ik had eigenlijk gedacht dat een van de jongens Theresa's klas over zouden nemen en dat ik mijn eigen klas zou doen. Maar dat ging hem niet worden dus toen stond ik voor een klas met geen idee wat ik ze moest leren. Uiteindelijk heb ik ze een verhaal laten opschrijven en daarna hebben we wat vocabulary games gespeeld. De les heb ik afgesloten met een wedstrijd bellenblazen. Daar moeten ze echt nog beter in worden, blaas ik er in één keer 14, komen er bij hen 2 of 3 bellen uit. Na de les moest ik snel weg want ik had met me huisgenoten(klungkung) afgesproken om naar Ubud te gaan. Gianyar ligt min of meer op de route. In Ubud hebben we wat winkels bezocht, zijn we een hapje wezen eten en zijn we langs geweest bij de andere vrijwilligers. Al met al een relaxte en gezellige dag! Begin steeds meer mijn draai te vinden hier dus dat is goed.

Woensdag:
Woensdag is de dag dat ik kan uitslapen, ik hoef dan pas om 10.50uur les te geven. Petra en ik liepen naar het lokaal maar geen studenten. Waarschijnlijk was er een bijeenkomst, toen we even later nog een keer zijn gaan kijken vertelde de studenten dat er vandaag geen engelse les was. Oke, duidelijk! Samen met Petra en Irene ben ik wat gaan eten en hebben we over de markt gaan lopen. Waar ik een nieuwe hobby heb ontdekt, namelijk het fotograferen van kinderen. Na de markt ben ik door gereden naar Theresa in Gianyar. Gelukkig was ze opgeknapt dus ging ze mee naar de orphanage. Ook hier was het rustig, ik zag geen kinderen uit mijn les dus ik ben ze op gaan zoeken. Ze waren allemaal op hun slaapkamer en uiteindelijk heb ik er nog 7 weten mee te krijgen. Na de les hadden we met de andere afgesproken in Ubud. We zouden namelijk een traditionele dansshow bezoeken. Kecak dance, om precies te zijn. Naast dat het heel bijzonder was heb ik ook wel gelachen, het was namelijk een mannendans dus er kwamen een stuk of 40 oude mannen het podium gerent. Verder waren zij veel aan het zingen en werd er een verhaal uitgebeeld. Kan niet anders zeggen dan dat de kostuums erg mooi waren. Het is echt iets dat bij de cultuur hoort dus heel leuk om gezien te hebben, al laat ik het denk ik wel bij deze keer. Na de show zijn we nog wat gaan eten, Andy en Kamilla wisten nog een goede toko. Toen we er eenmaal waren dacht ik echt wat is dit voor baggertent, maar oh wat heb ik hier lekker gegeten. Daarna weer terug gereden naar Klungkung en toen meteen mijn bed in want ik was gesloopd.

Donderdag:
Donderdag zoals gewoonlijk weer begonnen met lesgeven. Ik irriteer me echt aan de ´methode´ waar we mee moeten werken. De opdrachten slaan echt nergens op en daardoor zijn de kinderen ook niet heel gemotiveerd. Ik moet er nog maar is voor gaan zitten om te kijken hoe het anders kan want zo is het niet echt mijn ding. Na de les heb ik samen met Vicki onze was opgehaald. Ik ben denk ik nog nooit zo blij geweest met schone was. Zo fijn dat alles weer lekker ruikt en dat ik het allemaal weer aan kan trekken. Om 14u zouden we samen met Eva (lerares balinees) een sarong gaan kopen. Een kledingstuk dat je hier nodig hebt als je bepaalde vieringen wil bijwonen. Maar het was pas 12uur dus ik had nog even de tijd. Irene raadde mij aan om een stukje te gaan rijden. In de buurt is namelijk een punt waar je overzicht hebt over heel klungkung. Ik was erg benieuwd dus heb mij klaargemaakt en ben gaan rijden. De scooterritjes zijn echt het einde, helemaal nu ik een nieuw stuk ben gaan rijden. Eenmaal op de weg ging ik meer de binnenlanden in en zag ik al de bergen. Laten we zeggen ik heb goed mijn bochten kunnen oefenen. Eenmaal op de berg was het uitzicht echt fantastisch. Zo groen, zo mooi en ergens zo onwerkelijk. Natuurlijk veel foto's gemaakt en genoten van het uitzicht. Eenmaal terug in Klunkung heb ik een traditionele sarong gekocht en ben daarna direct doorgereden naar Gianyar. Theresa had al een berichtje gestuurd dat ze zich toch niet lekker voelde maar dat ik alsnog langs kon komen. Als oppepper had ik onderweg twee pizza's besteld en deze meegenomen, hier was ze erg blij mee. Uiteindelijk dus ook alleen naar de orphanage gegaan en lesgegeven. Grappig, de eerste keer dat ik op deze plek kwam wist ik echt niet waar ik beland was en nu nog geen twee weken later loop ik er rond alsof ik er al jaren kom. Het is echt een fijne plek, iedereen is zo aardig. Na het lesgeven weer terug gegaan naar Theresa's place. Komang, een local die hier ook lesgeeft en voor de organisatie werkt, zou voor ons gaan koken. Dus uiteindelijk waren we met een mannetje of negen. Het gerecht was vrij simpel, rijst en een gebakken ei. Maar alsnog zo lekker, ik hoop echt dat we dit vaker gaan doen :-). Morgenochtend zullen Vicki en ik al vroeg naar Ubud vertrekken. We gaan samen met Ubud(vrijwilligers) naar het zuiden van Bali, ook dat schijnt erg mooi te zijn. Ik voel me nu goed, dus ik hoop dat dit weekend vast te houden!

Vrijdag t/m zondag:
Wat een leuk weekend had moeten worden.. werd een te gek weekend. Vrijdagochtend rond 8.00uur vertrokken richting Ubud met Vicki. Eenmaal in Ubud aangekomen zouden we vertrekken naar Padangpadang. Een plaats met een mooi strand. Samen met Vicki en Sophie vertrokken. Kamilla, Ruben en Rogier zouden later komen. Het was een aardige scootterit, ik denk dat we iets van 4 uur gereden hebben. Eenmaal aangekomen bij padang padang beach vertelde Kamilla dat hier een scene is opgenomen uit de film Eat, pray love. Nu kan ik me deze scene nog wel herinneren want ik had de film express gekeken voordat ik weg ging. Het strand was klein maar ontzettend mooi. Op het strand meteen een goedkope sarong gekocht die ik kan gebruiken als strandlaken. Ook ben ik begonnen met afdingen, als je dat eenmaal doet is het best leuk. Overigens kwam ik er op het strand ook achter dat mijn shampoo fles was gaan lekken in mijn tas dus alles zat lekker onder! Na het strand zijn we op zoek gegaan naar een plek om te slapen. Het was Ruben zijn verjaardag dus we wilden eigenlijk wel iets zoeken met een zwembad. Na wat rondjes gereden te hebben kwamen we uit bij het Mamo Bali Hotel. O mijn god, dit hotel was niet normaal. Ik liep naar binnen en zag al snel het zwembad en dat zag er echt uit als een klein paradijsje. Vervolgens mochten we de kamers zien en ook die waren super mooi. Ookal was het voor balinese begrippen erg duur, ik had het er maar al te graag voor over. Dus uiteindelijk heb ik een kamer gedeeld met Sophie en hebben Ruben en Rogier een kamer gedeeld. De rest heeft geslapen in een homestay verder op. Eenmaal in het hotel was ik echt als een kind zo blij. Natuurlijk direct gezwommen en daarna genoten van een warme douche. Inmiddels zat de rest al te wachten bij de receptie en zijn we wat gaan eten bij het strand. Deze eettent aan het strand is zo fijn dat we meteen afgesproken hebben om hier met kerst te gaan eten. Iedereen zit dan ergens anders maar dit is een prima plek om dan af te spreken. 's Avonds hebben we wat gechilled in de hotelkamer en daarna ben ik heerlijk gaan slapen in mijn king size bed. Zaterdagochtend al vroeg opgestaan, een american breakfast genuttigd en op zoek gegaan naar een nieuw strandje. Hiervoor moesten we een aardige klim naar beneden maken maar het was de moeite waard. Het strand was nog erg rustig en de golven waren er echt te gek. Padangpadang is echt de plek voor surfers, in de zomermaanden worden hier dan ook altijd surfwedstrijden gehouden. Er hangt echt een relaxte sfeer en om de surfers golven te zien pakken is helemaal vet. Na 2 uur hier gerelaxed te hebben zijn we nog een stukje wezen rijden en uiteindelijk beland bij het strand van vrijdag. Hier waren Irene, Petra en Jeroen inmiddels ook. Aan het eind van de middag hebben we nog een bezoek gebracht aan de Uluwatu tempel. Voordat we hier naar binnen gingen zag ik verder op een paar apen zitten. Aaah dacht ik, apen! Snel mijn camera gepakt en ze van dichterbij bekeken. Ze waren zo schattig, totdat.. ik iets aan me voet voelde. Zat er een aap aan mijn slipper! En op de een of andere manier had ie 'm ook nog binnen een paar tellen. Oke dag slipper, maar voordat ik het wist zat er een andere aap in me andere slipper te bijten! Dit moet er hilarisch uit hebben gezien want ik heb echt 3 rondjes gerend met die aap achter me aan. Uiteindelijk dacht ik oke kreng jij wint, ik had geen zin dat die in me been zou bijten dus maar snel me slipper uitgegooid. Stond ik dan, met blote voeten. Maar toen was daar de reddende engel genaamd de Mango man. Een oud ventje kwam aangelopen met een tas vol met mango's en gaf deze aan de apen die mijn slippers hadden. Al snel lieten ze de slippers los en kwam de man ze aan mij brengen. Natuurlijk wilde hij hier geld voor maar dat maakte mij niks uit. Achteraf denk ik gewoon dat die man de apen traint dat te doen en dat hij zo aan geld komt. Maargoed ik ben klaar met apen, ik hoef niet meer naar een apenpark en uit principe maak ik ook geen foto's meer van ze. Ze zijn echt evil. Terug naar de tempel, om binnen te komen moest je entree betalen en er stonden echt bussen met toeristen. Daardoor vond ik het al niet zo. We hebben veel gelopen, mooie foto's gemaakt maar dat was het dan ook wel. Voor de zonsondergang besloten om naar Seminyak te gaan, samen met Steffan en Jeroen. Eenmaal in Seminyak, zwaar toeristisch, zijn we gaan zoeken naar een kamer. Wat een ramp, alles was of te duur of te smerig. Uiteindelijk kwamen we bij een huis terrecht wat in vergelijking met de andere plekken mega goedkoop was. En het was gewoon echt een huis, we hadden een tuin een mega keuken, een 1e verdieping met terras en prima bedden. Nadat we ons klaar gemaakt hadden zijn we wat wezen eten en hebben daarna nog wat gedronken op het strand. De wekker zou namelijk al om 8.30uur gaan want het was tijd om te SURFEN! Hier heb ik echt naar uitgekeken en het strand van Seminyak is perfect voor beginners. Steffan had al de enige ervaring dus hij kon het me leren. Eenmaal op het strand een board gehuurd en een tshirt. Ik was er klaar voor. De kunst is om op je board te gaan liggen, met je gezicht naar het strand, en zodra er een golf aankomt je gaat peddelen. Als je eenmaal door die golf wordt 'gedragen' is het de bedoeling dat je op je board gaat staan. De eerste keren lag ik al vrij snel naast me board en heb ik heerlijk zeewater gehapt. Maar blijven oefenen en de eerste keer dat ik mee ging op de golf was echt te cool. Toch heb ik het onderschat want het was echt wel zwaar. Telkens als je dieper de zee in gaat en bij wijze van 6 stappen vooruit zet, hoeft er maar een golf te komen die je weer 5 stappen terug zet. Na wat geoefen wist ik het voor elkaar te krijgen om wel geteld twee seconden op mijn board te kunnen staan. Het was echt super vet en dit was zeker niet de laatste keer. Eind van de dag terug gekeerd, nog even langs het Carrefour en toen terug naar huis. Dit weekend was echt zo fijn. Eenmaal thuis gekomen meteen boodschappen gedaan en mijn was weg gebracht. Straks kip met rijst eten en vanavond een film kijken met de anderen. En dan is het alweer tijd voor week 3. Al had ik wat opstart problemen, ik heb nu echt mijn draai gevonden. Het leven hier is zo zorgeloos en daar geniet ik echt van.

Dit was hem weer, foto's zullen er ook aankomen maar dan op facebook.
Dikke kus!

  • 11 November 2012 - 12:29

    Maureen Duijn:

    Hoi Lisa, vond het erg leuk om even met je gesproken te hebben. ga nu snel je verhaal lezen. xx

  • 11 November 2012 - 12:34

    Eva:

    Super fijn dat je je draai heb gevonden! Als ik je verhalen lees snap ik het ook wel! Wat een heerlijk levenetje daar! Lesgeven, surfen, scooterrijden, super leuk! Ik denk dat je in Nederland ook maar een scooter moet gaan kopen! Ook al zal je nooit zulke mooie ritjes maken als daar!
    Leuke naam van die lerares, Eva! Haha.
    Lies geniet lekker! X

  • 11 November 2012 - 12:37

    Liz:

    Ik heb echt intens genoten van dit verslag. Awesome surfchick! Wel jammer dat je jokt over eat pray love, want je hebt alleen love gekeken, maar oke ik vergeef je. Echt hilarisch van de meisjes die wilden shoppen, mijn idee was gek genoeg nog een soort intense dankbaarheid voor het onderwijs, maar de Balinese kinderen zijn dus net zo dankbaar als de Nederlandse hahaha. Go and verander die methode hoor! Onderwijsvernieuwer Lisa Dutrieux, yeahhh! Het is zo fijn om te lezen dat je je daar thuis voelt en je draai heb gevonden. Wist dat t goed zou komen lieverd. Ben trots op je surfskills, ben bang dat ik t je niet zo gauw na zou doen haha. I would be bambi on a surfboard. Nou toedeledoki en lobi. X

  • 11 November 2012 - 12:58

    Mamma:

    Heerlijk om alles weer uitgebreid te lezen . Vooral het verhaal over de aap vind ik hilarisch!
    Vind het echt fantastisch dat je nu je draai gevonden hebt.Leuk ook dat je zoveel leuke mensen om je heen hebt en dat jullie elk weekend met elkaar op pad gaan.
    Tja ...de carrefour! Hoe is het toch weer mogelijk!!!Ik kan mij het gewoon niet voorstellen hoe dat er uit moet zien . Past niet echt in het beeld dat ik van Bali heb . Maar heerlijk dat ie er zit, blijft toch onze favoriete supermarkt!
    Dapper dat je bent begonnen met surflessen. Lijkt mij fantastisch om dat te kunnen .
    Ik kijk weer uit naar je foto's .
    Geniet weer van de nieuwe week en tot op de app of skype!!
    Dikke kus mam

  • 11 November 2012 - 14:29

    Lins:

    Lieve lies,
    Wat fijn dat dit een verslag zis waarbij het meeste allemaal goed gaat! Wat leid je een heerlijk leven daar met al die stadjes die klinken als een lekker gerecht van de chinees! Ik vind het geweldig om op deze manier een beeld te krijgen van al je belevingen daar! Maar de volgende keer dat er weer een aap van je slipper probeert eten maak jij natuurlijk apensoep van hem (zal vast ook wel goed smaken). Lieve lies als je weer terug komtleer je me dan ook surven? Ik heb nu zo'n cool beeld van je in me hoofd! Hihi nou surfdude ik kijk weer uit naar je next verslag!

    Dikke kusss sis

  • 11 November 2012 - 17:11

    Sander:

    Leuk om te lezen dat je het nu zo naar je zin hebt!

  • 11 November 2012 - 20:27

    Marisha:

    Heee Lies!
    Vette dingen heb je weer meegemaakt. Elke keer leuk om te lezen. Door al je foto's op facebook en je verhalen heb ik een goed beeld van jouw avonturen. Ik ben nu al benieuwd naar het volgende verhaal.
    x

    p.s. Jack is vertrokken voor een wereldreis. Lorena is verdrietig. Awwwhhh!

  • 11 November 2012 - 20:31

    Miriam:

    Hoi Lisa,

    Leuk hoor om je avonturen mee te beleven. Ik moet zeggen dat het weinig als werken klinkt en veel als genieten. Haha. Ook erg leuk om te lezen over plaatsen waar we zelf ook geweest zijn.
    Ubud is zo'n leuk plaatsje. En bij Seminyak hebben we ook aan het strand gelegen.Bij Padangpadang trouwens ook. Hihi. Die eindeloze trap terug naast boven met die smalle draai in het midden pfff!
    Blijf maar lekker genieten. Heerlijk dat je dit allemaal kunt beleven! Ik geniet van afstand met je mee.

    Liefs, Miriam

  • 12 November 2012 - 11:18

    Ingrid Weber:

    Hoi Lisa,

    Leuk dat je al zoveel gezien heb en wat een uitgebreide verslagen heb je. Bart kan er ook wat van maar jij bent nog uitgebreider erg leuk omdat allemaal te volgen. We nemen er dan ook de tijd voor.
    Geniet er lekker van. Veel Liefs Wout en Ingrid

  • 12 November 2012 - 11:21

    Charlotte:

    WEW wat een lekker weekend!!
    Het paradijselijke bestaan is nu echt goed voor je begonnen; (evil) aapjes ze moeten jou weer hebben haha hilarisch die foto van dat mormel met je slipper, scooter tochten, wat een geluksmomenten met al die uitzichten, strandjes, surf, eten. Ik kan alleen maar jaloers zijn! Bali is treating you wellll.
    Geniet van elk moment:) Big kiss <3

  • 12 November 2012 - 11:52

    Jet:

    Shit menn ik had als verrassingsuitje dat we als je terug was naar de Apenheul zouden gaan maar dat wordt m zeker niet? Haha hilarique! Ik kreeg helemaal een beeld van jou die als een gek aan het rennen is met een aap erachter aan haha:p is niet opgenomen zeker? Was wel een leuke geweest voor funniest homevideos! Super leuk weer om te lezen Lies en fijn dat je wat meer je draai hebt gevonden. Leuk dat je ook al zoveel optrekt met je nieuwe matties, dat scheelt ook wel! Have fun lovelies en kijk nu alweer uit naar je volgende avontuurlijke verhaal! Kus

  • 12 November 2012 - 12:17

    Ineke / Rob:

    Hoi Lisa
    Alweer bedankt voor een leuk reisverslag
    We krijgen steeds meer de indruk hoe het leven daar is.
    Buiten het les geven wat volgens jou veel beter kan ( moet je doen hoor !!! ) heb je ook al heel veel ondernomen en plezier gemaakt.
    Wat een toestand met die apen zou best kunnen dat die " rotzakken " er voor getraind zijn.
    Ook leuk dat je bent gaan surfen .
    We hebben deze week ook je verhaal gelezen over je rijbewijs heel leuk verhaal.
    Maar het einde van het verhaal moet zijn dat jij naar zoveel lessen en excamens veel meer praktijk ervaring hebt dan iemand die in een keer geslaagd is , alleen het kost wat centen.
    ook de foto's zijn heel leuk.
    Je surf diploma moet je wel in minder lessen halen hoor !!
    Heel veel plezier en we kijken weer uit naar je volgende verslag.
    Liefs Ineke en Rob

  • 12 November 2012 - 12:17

    Ineke / Rob:

    Hoi Lisa
    Alweer bedankt voor een leuk reisverslag
    We krijgen steeds meer de indruk hoe het leven daar is.
    Buiten het les geven wat volgens jou veel beter kan ( moet je doen hoor !!! ) heb je ook al heel veel ondernomen en plezier gemaakt.
    Wat een toestand met die apen zou best kunnen dat die " rotzakken " er voor getraind zijn.
    Ook leuk dat je bent gaan surfen .
    We hebben deze week ook je verhaal gelezen over je rijbewijs heel leuk verhaal.
    Maar het einde van het verhaal moet zijn dat jij naar zoveel lessen en excamens veel meer praktijk ervaring hebt dan iemand die in een keer geslaagd is , alleen het kost wat centen.
    ook de foto's zijn heel leuk.
    Je surf diploma moet je wel in minder lessen halen hoor !!
    Heel veel plezier en we kijken weer uit naar je volgende verslag.
    Liefs Ineke en Rob

  • 12 November 2012 - 22:29

    Lins:

    Oh ff korte update ala bachelor: jacobien de onruststoker is eruit :D vanaf nu wordt er veel gezoend en gefriemel athans als ik de rexlame voor volgende week mag geloven hihi

    Nou wijfie ik ga slapen spreek je snel weer

    Dikke kuss

  • 12 November 2012 - 23:31

    Pappa:

    hoi meisie

    lekker voor je dat je je draai nu gevonden hebt en nu ook kan genieten van al dat moois daar.
    je verwoordt dat zelf heel goed, het lijkt of het daar allemaal een stuk relaxter aan toe gaat
    de mensen nemen er de tijd voor, morgen is er weer een nieuwe dag.
    ook heb je al de nodige contacten gemaakt en dat maakt het verblijf ook aangenamer en het eten is voor een duut nooit echt een probleem..........
    de lessen die je daar geeft zullen wel enigszins afwijken van de manier zoals je dat hier geleerd hebt, maar op jouw manier, maak je er toch iets leuks van voor de balineesjes
    je verlegt voor jezelf grenzen ( scooter rijden, windsurfen) en dat vind ik alleen maar top.
    je foto's geven een goede impressie van al je belevenissen en samen met je onderhoudende en uitgebreide verslagen, blijven we helemaal up-to-date.
    myrth en ik gaan komende zondag naar oma ( hopende daar weer indisch te kunnen eten) om al je foto's aan oma te laten zien.
    nou meissie, werkse de komende dagen en geniet van je verblijf daar.
    liefs pappa

  • 12 November 2012 - 23:38

    Lindsey:

    WHAAA Lies, weer in een par dagen zulke toffe dingen meegemaakt. En fijn om te lezen dat je volop geniet en je draai hebt gevonden. Ik wist ook zeker wel dat dat zou komen, maar lijkt me ook lastig om bij 'nul' te beginnen zegmaar. Het surfen doet me denken aan Surf Solar, haha. Zal er alleen nét even mooier uitzien ;)

    Die aapjes, echt te mooi!! Dat ze jou ook echt moeten hebben...

    Ben afgezien van de Bali Belly en de rotaapjes echt jaloers :D Wat een topleventje daar zeg... Enjoy babe! xxxx

  • 13 November 2012 - 13:55

    Marsie:

    Liesy!
    Wat klinkt dit ook weer heerlijk allemaal!
    Super leuk dat je verslagen zo uitgebreid zijn! En blijft super leuk om te lezen!
    Je bent een toppertje en ik vind je echt heel stoer!
    Lekker genieten lieve schat! Dikke kus

  • 13 November 2012 - 15:49

    Muriël:

    Moppie! Heerlijk verhaal! Intens genieten van al die mooie dingen die je hier neerzet alsof ik ze zelf meemaak! Je schrijft zo leuk, als ik het aan het lezen ben speelt alles zich zo ongeveer voor mijn ogen af echt te gek! Moet je wat mee doen hoor! We laten gewoon je blogs bundelen ;)
    We hebben net geskyped, vond het super fijn je stem te horen! Ben zo trots op je! Je instelling & je doorzettingsvermogen zijn al flink op de proef gesteld & je blijft gewoon gaan!
    Lekker met ruudje op de scooter, moet allemaal kunnen daar!
    Ik mis je maar dat weet je, toch moet ik het gewoon kwijt hoor!

    Kusjesssssssxxxxxx.

  • 13 November 2012 - 15:49

    Muriël:

    Moppie! Heerlijk verhaal! Intens genieten van al die mooie dingen die je hier neerzet alsof ik ze zelf meemaak! Je schrijft zo leuk, als ik het aan het lezen ben speelt alles zich zo ongeveer voor mijn ogen af echt te gek! Moet je wat mee doen hoor! We laten gewoon je blogs bundelen ;)
    We hebben net geskyped, vond het super fijn je stem te horen! Ben zo trots op je! Je instelling & je doorzettingsvermogen zijn al flink op de proef gesteld & je blijft gewoon gaan!
    Lekker met ruudje op de scooter, moet allemaal kunnen daar!
    Ik mis je maar dat weet je, toch moet ik het gewoon kwijt hoor!

    Kusjesssssssxxxxxx.

  • 13 November 2012 - 16:36

    Pappa:

    wie is ruudje

  • 15 November 2012 - 18:00

    Agnes:

    Hoi Lisa,
    Wat leuk jouw waar gebeurde verhalen te lezen.
    Super dat je het zo naar je zin hebt. Een prachtige tijd gewenst op het mooie Bali!
    Hartelijke groet,

    Agnes

  • 15 November 2012 - 19:58

    Hans:

    Hoi Lisa,

    Eindelijk weer wat beter om even weg te dromen bij jouw leuke verhalen Lies.
    Dat deed ik gisteravond al echt toen jou lieve smsje klokslag 12 binnenkwam om mij te feliciteren, lief van je!

    Lets catch some years...wist je dat wij qua leeftijd nu iets gemeen hebben....22 en 55...hahaha. Extra genieten dit jaar dus...want het is maar eens in de 11 jaar die dubbele cijfers....en waar staan we over 11 jaar...een mooie gedachte!

    Geniet er maar weer lekker van dit weekend!

    Liefs Hans xxx

  • 15 November 2012 - 20:48

    Karen:

    Hoi Lisa...,,, Wauw wat heb ik genoten van je verhalen, en voor mij ook zoveel dingen herkenbaar wat een heerlijk land is het, de lieve mensen het lekkere eten, het buitenleven en gewoon geen stress, Lisa wat lekker dat het zo goed met je gaat en wat doe je het onwijs goed, geniet er lekker van!

    Veel liefs Karen

  • 18 November 2012 - 11:01

    Saskia:

    Hey lieve Lisa,

    Wat een belevenissen weer :) Ik ben echt zo blij voor je dat je je draai gevonden hebt. Ik vind het echt super stoer van je als ik lees wat je allemaal onderneemt. Het lijkt idd of je er al tijden zit, maar het pas 3 weken ! Ik zal straks op Fleur of Annabel hun facebook je foto's bekijken, dan ben ik weer helemaal bij !
    Geniet lekker en ik kijk uit naar je volgende verhaal !

    Dikke XXX Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 647
Totaal aantal bezoekers 39072

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 21 Maart 2013

Vrijwilligerswerk op Bali

Landen bezocht: