Nog 65 dagen - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Lisa Dutrieux - WaarBenJij.nu Nog 65 dagen - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Lisa Dutrieux - WaarBenJij.nu

Nog 65 dagen

Blijf op de hoogte en volg Lisa

22 Augustus 2012 | Nederland, Hoofddorp

Lieve allemaal,

Wouw, nooit gedacht dat ik op waarbenjij.nu een verslag zou schrijven. Na het lezen van vele andere reisverslagen is het dan eindelijk mijn beurt! Over 65 dagen is het zover, dan vertrek ik voor vijf maanden naar het buitenland. Ik zal even kort toelichten hoe dit zo is gekomen ;-)

Afgelopen jaar ben ik druk bezig geweest met school en heb dit gelukkig ook met een goed resultaat kunnen afsluiten. Toch had ik mijn twijfels over wat ik na mijn studie zou doen. Al meteen fulltime aan de bak of toch nog wat anders gaan doen.. Ik ben wat gaan zoeken op internet en kwam terecht bij de organisatie Activity International. Een organisatie dat zich inzet voor reizen naar het buitenland met verschillende doeleinden.
Maar waar zou ik dan naartoe willen? En wat wil ik gaan doen? Op de website kon ik aangeven wat voor werk ik eventueel zou willen doen. Al snel zag ik het kopje onderwijs staan en toen verscheen er in beeld: Engelse les geven op Bali. Dat is 'm! dacht ik, lesgeven in het land waar mijn oma geboren is.

In Februari met mama de informatiedag bezocht, veel informatie gekregen en alleen maar enthousiaster geworden. In maart was het zover, ik ging boeken. Vrijdag 26 oktober vlieg ik naar Denpasar, Indonesie. Daar zal ik op zaterdag aankomen en direct beginnen met een introductieweekend. Op maandag begin ik met het vrijwilligerswerk. Zes weken lesgeven op een school, engelse les om precies te zijn. Ik zal met kinderen met verschillende leeftijden werken maar ook de leerkrachten bijscholen waarneer dat nodig is. Na zes weken heb ik even een week 'vakantie'. In die week vlieg ik even terug naar Singapore omdat ik anders in de problemen kom met mijn visum. In de bak zitten in Azie staat niet echt op mn lijstje.. Na die week ga ik starten aan het tweede project. Vijf weken werken in een weeshuis op Zuid-Bali. Na deze vijf weken, ergens in januari, zal ik gaan backpacken door de rest van Azie. Waar precies? Geen idee, dat laat ik nog helemaal open.

Alles is nu bijna geregeld. De eerste prikken zijn gezet, visum is geregeld, vliegtickets zijn betaald, ik heb een backpack gekregen(Jan bedankt!), afscheidsetentje met vriendinnen is gepland en nog heel veel meer. Roepen dat het allemaal nog heel ver weg is gaat nu niet meer op. Het komt nu steeds dichterbij en, op het afscheid na, heb ik er alleen maar heel veel zin in!

Op deze manier kunnen jullie mij toch een beetje volgen :-) Volgende verslag hoop ik vanuit Bali, tenzij ik nog de behoefte krijg wat te plaatsen voordat ik weg ga.

Liefs Lisa


  • 22 Augustus 2012 - 10:37

    Peter Dutrieux:

    ben nu al trots op je
    xxx papa

  • 22 Augustus 2012 - 11:27

    Angela:

    Super cool Lisa, wij kijken uit naar je ervaringen en wensen je een geweldige tijd toe! Liefs Ronald en Angela

  • 22 Augustus 2012 - 11:32

    Opa En Oma Versteegh:

    Lieve Lisa,

    Gezellig initiatief. Wij zullen je verslagen met veel belangstelling gaan volgen. En voor opa lees ik het verslag voor.
    Veel succes. Wij wachten je eerste verslag vanuit Bali met spanning af.


  • 22 Augustus 2012 - 11:32

    Miriam:

    Super Lisa, je gaat het geweldig krijgen op dat prachtige Bali en erg leuk dat wij je kunnen volgen.
    Liefs, Barend en Miriam

  • 22 Augustus 2012 - 12:28

    Maureen Duijn:

    Lieve Lisa,
    Ook wij zijn beretrots op je, maar ik geloof dat ik dat al een paar keer heb gezegd. Ja dat afscheid nemen zal even slikken zijn, maar dan ga je het avontuur tegemoet. "Gelukkig" kan ik je niet uitzwaaien, en doen we dat maar vast even op het familieweekend, maar op halen doe ik je zeker.
    Liefs van de Duijntjes.

  • 22 Augustus 2012 - 15:42

    Fleur :

    Super Lies! Ik wacht nu al met smart op je verhalen :-)

  • 22 Augustus 2012 - 17:03

    Cindy Verheij:

    Klinkt allemaal echt geweldig!!
    Voor mij nog 10 nachtjes... Spannend hoor!

    Wie weet kom ik je nog tegen op Bali, lijkt me wel heel gaaf om een weeshuis te bezoeken.
    Lekker aftellen en voorbereiden!

    X Cindy.

  • 22 Augustus 2012 - 19:05

    Saskia Olierook:

    Super stoer van je Lies ! Wij zijn heel benieuwd naar je verhalen, dus kijken nu al naar je verhalen uit !
    We wensen je een hele goede reis en een fantastische tijd toe !!

    Hele dikke XXXXX

  • 22 Augustus 2012 - 19:33

    Mamma:

    Super lies! Ik heb het al vaker gezegd,ik vind het heel spannend je nu " los te moeten laten" maar ben oh zo trots op je dat je dit avontuur aangaat.Behalve je verhalen hier zullen we heel veel skypen en appen.
    Dikke kus mutti

  • 22 Augustus 2012 - 22:19

    Annabel:

    heel lies,
    heel veel plezier ik zal je verhaaltjes lezen. echt super gaaf dat je het gaat doen

    dikke kus!

  • 23 Augustus 2012 - 08:13

    Linda Van Der Aar:

    Hey Lisa, wat leuk!! Ik zal je volgen vanuit Ghana ;) Veel plezier, die 65 dagen zijn zooooo om! Liefs

  • 23 Augustus 2012 - 18:10

    Oma Lily:

    Lieve Lisa,

    Allereerst onze complimenten, dat je dit avontuur durft te ondernemen.
    Maar let ook goed op je zelf.
    Ook wij zijn trots op jou.
    Het is altijd goed om jouw inzicht over deze geheel andere samenleving en cultuur
    van nabij te leren kennen en ervaren, daarbij nog jouw bijdragen te geven aan hun ontwikkeling.
    Daarmee heb ook jij je blik verruimt Lies.
    Prima Lies, wij zien graag naar jouw ervaringen uit, en leven erg met jou mee.
    Uiteraard ook dat namens oom John
    Wij wensen jou, heel veel sterkte en wijsheid toe
    met groetjes , liefs en kusjes,
    Oma Lily



  • 23 Augustus 2012 - 22:25

    Lins:

    Veel succes sister. En geniet er vooral van. Want voor je het weet is het alweer voorbij en zit je net zoals dit oude wijf alleen te lullen uit je herinnering. Lieve lies heel veel plezier daar! Dikke kus

  • 19 September 2012 - 00:47

    Thea Versteegh:

    Wat een mooi verhaal en stoer dat je het gaat doen!. Leuk om te lezen en heel goed dat je gaat. Ben benieuwd naar de vervolg verhalen. Ga ze zeker lezen. Geniet er van. Liefs van Thea en Paul

  • 09 Oktober 2012 - 11:51

    Bart Weber:

    Lieve Lies,
    Heel veel succes met alles wat je daar gaat beleven, dit gaat zoiezo een van je mooiste ervaringen worden die je de rest van je leven bij zullen blijven. Geniet er van en laat alle ervaringen maar over je heen komen het zal in het begin erg wennen zijn maar binnen no-time zal je het er geweldig vinden! Ik kijk al uit naar je verslagen! Xx Bart

  • 20 Oktober 2012 - 14:51

    Muriël:

    Gisteravond voor t laatst feestje met jou gebouwd voor de komende maanden. Wat heb ik weer van je genoten! En wat ga ik je missen! Gelukkig hebben we maandag nog <3. Je hebt t verdiend lieve schat om dit te gaan doen & ik ben zo trots om jou vriendinnetje te zijn!

  • 23 Oktober 2012 - 14:19

    Marsie Playa:

    Liesy Playa!
    Ik geniet nu al van dit verhaal! Ik zal je op de voet volgen!
    Heeeeeeel erg veel succes en natuurlijk vooral heel veel plezier!
    Dikke kus!

  • 24 Oktober 2012 - 11:13

    Eva:

    O lies het schiet nu echt op!! Ik kijk nu al uit naar al je verslagen. x Eva

  • 25 Oktober 2012 - 20:01

    Robin & Nicole:

    Lieve Lisa,
    Nog een nachtje slapen in je vertrouwde bedje en dan gaat voor jou morgen de lange reis beginnen. Geniet ervan!!! We houden je blog in de gaten, want wij zijn erg nieuwsgierig naar al je bevindingen. Dikke kussen van ons allemaal!!!! Robin & Nicole








  • 25 Oktober 2012 - 20:03

    Bibi:

    Heey grote nicht,
    Ik ga je erg missen en zal je grappen voorlopig ook missen ;) maar geniet van je mooie reis en we mailen natuurlijk!!!

    een hele dikke kus van je nichtje Bibi

  • 28 Oktober 2012 - 11:45

    Rob En Ineke:

    Hallo Lisa
    Van je moeder gehoord dat de reis goed is verlopen en dat je op je bestemming bent.
    Ook de website gekregen dus wij gaan je ook met veel belangstelling volgen.
    We vinden het super goed wat je gaat , inmiddels aan het doen bent.
    We wensen je veel succes en hopen dat je er veel voldoening in zult vinden.
    Liefs Ineke en Rob

  • 28 Oktober 2012 - 11:46

    Fien:

    Heeee Lies!
    Als het goed is ben je geïntroduceerd en ben jij klaar voor Bali en is Bali klaar voor jou. Heb je nog gesnurkt aan boord? En is er al voor wifi gefietst? Als het niet alleen met de banaan of rijstkoek lukt, stuur ik een zweep hoor, zo ben ik. Heb je nog gesnurkt onderweg? Begreep dat je naast twee Amerikanen zat, die snurken zelf ook allemaal, nee, ik generaliseer niet, dus dat is helemaal niet erg.

    Hele dikke lebberd uit het altijd bruisende Risentown!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1267
Totaal aantal bezoekers 39093

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 21 Maart 2013

Vrijwilligerswerk op Bali

Landen bezocht: